JymyJussit

JymyJussien somekanavat kasvavat vauhdilla – Facebookissa 6000 tykkääjän raja rikki!

22.2.2020

JymyJussit teki ennen viime kautta päätöksen panostaa markkinointiin ja viestintään, jota aiemmin leimasi järjestelmällisyyden puute ja julkaisujen vähyys. Nyt somekanavat ovatkin suuressa kasvussa seuran sisällöntuottajan Janne Ritarin käsissä.

– Ihan hyvin ollaan menty eteenpäin ja koko ajan ollaan järjestelmällisesti kasvettu, mutta meillä on edelleen valtavasti opittavaa. Pitää kuitenkin muistaa, että asiat eivät tapahdu hetkessä, kertoo Ritari.

Vielä kaudella 2018 somekanavia päiviteltiin vielä varsin satunnaisesti, mutta vaatimukset sisällöntuotantoon ovat kuitenkin kasvaneet ja siksi seura koki puheenjohtajansa Ossi Viljasen johdolla pakolliseksi palkata oma sisällöntuottaja seuran palkkalistoille.

– Enää ei voitu säästää itseämme hengiltä, vaan piti nähdä myös mahdollisuuksia, joita sisällöntuottajan palkkaamalla on mahdollista toteuttaa. Ollaan myös saatu uusia tapoja tuottaa kumppaneille lisäarvoa sisällöntuotannon kautta, kertoo hallituksen puheenjohtaja Viljanen.

Monella muulla esimerkillisellä seuralla, kuten Joensuun Mailalla ja Sotkamon Jymyllä on ollut oma sisällöntuottaja palkkalistoilla jo useamman vuoden. Vielä kaudella 2018 JymyJussit työllisti toimistossa ainoastaan yhden osa-aikaisen työntekijän. Nyt määrä on kasvanut jo yhteen kokopäiväiseen ja kahteen osa-aikaiseen toimistotyöntekijään.

– Alusta asti oli selvää, että käsissä on hyvä tuote, jonka täyttä potentiaalia ei ole vielä ulosmitattu. Pidetään myös nöyrästi silmät auki ja opitaan muilta. Meidän on turha kadehtia, jos jollain muulla seuralla menee hyvin, sillä se ei ole millään tavalla meiltä pois – päinvastoin, tuumii Ritari.

Suurin kasvu viime kaudella tuli Instagramissa, jonka seuraajamäärä kasvoi noin 1400 ihmisellä. Ritari myöntää, että paljon kehityskohteita on jo tiedossa, mutta kaikkea ei ole pystytty vielä kehittämään resurssien puutteen vuoksi. Joitain parannuksia on jo tulevaksi kesäksi tehty, sillä fanikameralähetyksiä pyörittämään on palkattu kaksi henkilöä.

– Askel kerrallaan pyritään kehittämään asioita paremmiksi. Tehtiin kaksi hyvää hankintaa fanikameran puolelle, joten päästään kesällä hiomaan myös sitä puolta kuntoon, koska pelejä katsottiin kuitenkin myös Ruudun välityksellä paljon. Sotkamolaiseen monikameratuotantoon emme vielä tulevallakaan kaudella pysty, mutta varmasti jotain lisäsisältöä saamme lähetyksiin katsojille, päättää Ritari.

Suosituin video viime kaudella kaikki kanavat mukaan lukien oli yhdysvaltalaisen Nickin vierailu Seinäjoella, joka keräsi pelkästään Facebookissa 24,000 näyttökertaa:

Toiseksi suosituin oli Mikko Haukkalan julkistusvideo, joka keräsi Facebookissa 12,000 näyttökertaa:

Tunnusta väriä

JymyJussit-fanituotteet

Kauppa

Sykettä yrityksille

Anna asiakkaallesi tunnetta

Yrityksille